Novinky ze SRZŠ: další vlna příspěvků třídám a setkání s ředitelem

V článku se dozvíte:

  1. že je spuštěna druhá vlna příspěvků na projekty tříd pro druhé pololetí a jaké má podmínky
  2. zápis z prvního jednání SRZŠ s panem ředitelem Šollem
  3. pár dalších drobností

Dne 27. 2. 2020 proběhlo jednání delegátů SRZŠ následované besedou s novým panem ředitelem Šollem, zde je zápis pro širokou rodičovskou veřejnost.

Příspěvky na projekty tříd

Schváleny příspěvky SRZŠ na projekty tříd v druhém pololetí:

  • První vlna příspěvků v prvním pololetí byla velmi úspěšná (sešly se zajímavé projekty, do nichž se zapojilo 9 tříd, příspěvky byly za více než 15 000 Kč). Více info na webu zde.
  • Proto vyhlašujeme druhé kolo na druhé pololetí s podobnými podmínkami:
    • Nutná spolupráce alespoň dvou či více tříd. Mohou, ale nemusí (!) to být paralelky. Inspirovat se můžete v článku výše z prvního pololetí.
    • Na projektu se musí dohodnout třídní učitelé a delegáti SRZŠ daných tříd
    • Musí být poskytnut krátký zápis z akce/projektu na web a pár fotek
    • BONUS pro třídy, které NEVYUŽILY příspěvek v prvním pololetí: příspěvek bude 200 Kč na člena.
  • Pozn.:
    • Každá třída může dostat příspěvek jen jednou, i když se zúčastní více projektů
    • Počet členů ve třídě je rozhodující ke dni podání zprávy o projektu. Příspěvky lze doplatit i během školního roku a tím počet členů a tedy i příspěvek navýšit (jak na to je zde). Jmenný seznam členů v každé třídě mají k dispozici delegáti daných tříd.

Beseda s panem ředitelem Vítem Šollem

  • Představení ředitele všem rodičům proběhne v tělocvičně školy 16/4 před nebo po třídních schůzkách (nejdříve cca v 17:00)
  • Během posledních dvou měsíců pan ředitel navnímal situaci školy takto:
    • Materiální zaostání školy je značné, je třeba shánět finance a žádat o dotace a podávat projekty, kde to půjde (teď jsou schváleny dva projekty, které běží)
    • Z MČ je schválena investice na odvhlčení suterénu a hřiště
    • Některé zvláštní nájemní smlouvy z minulosti jsou v řešení
    • ICT vybavení žalostné, je nutno řešit. Možnost sehnání odepsaných/repasovaných počítačů z bank/firem pro školy (zjistí Jirka Prášil, mohou pomoci i ostatní rodiče)
  • Školní vzdělávací program: bude otevřen s pedagogickým sborem, rodiči a Školskou radou, aby lépe odpovídal potřebám pedagogů i komunity
    • Alternativní metody výuky: pan ředitel obecně podporuje, pakliže to učitelé sami chtějí a věří tomu, ale je třeba komunikovat s rodiči, aby byla správná očekávání a nedošlo k bojkotu, tlačit metody proti vůli rodičů je kontraproduktivní.
    • Zkušenost s FIE (Feuersteinova instrumentální metoda) toto potvrzuje: rodiče, kterým metoda byla představena a vysvětlena (workshop loni) to velice vítají a chtějí více. Naopak rodiče, kteří neví o co jde a jen to každý rok platí mají negativní postoj.
    • Zároveň pedagogové musí metodám rozumět a umět je učit, aby děti nadchli a nedemotivovali.
  • Pedagogický sbor/stav
    • Víceméně stabilní, pouze jeden člen sboru dlouhodobě nemocný, jeden plánuje odchod v následujících měsících (bežná fluktuace)
    • Je podán inzerát na náhradu
  • Sport/plavání
    • Koncept sportovní/plavecké školy bude udržen, jako velká příležitost. Pan ředitel to jednoznačně podporuje. Plavcům bude nadále vycházeno vstříc jako doposud pomocí inividuálních plánů
    • Zároveň plavání ale není povinnost a ZŠ musí plnit úlohu spádové školy a poskytovatele kvalitního vzdělání všem, plavcům i neplavcům. Tyto dvě role nejsou v protikladu.
  • Komunikace mezi školou a rodiči
    • Škola online by mohla fungovat jako efektivní komunikační kanál zejm. na druhém stupni, zatím není vyjasněno ale řeší se v nejbližších týdnech
  • Školy v přírodě:
    • Podpora ředitele je, nicméně povinnost učitele to není, je to nad rámec běžných povinností a velký zápřah a odpovědnost
    • Bude vhodné tomu dát nějaký koncept, pravidelnost a předvídatelnost (např. lyžáky v třídě X, Y, voda v třídě Z, atd.)

Připomínáme

Stále běží celoroční dobrodružná hra Tajemství starého Podolí II, nezapomeňte si s dětmi udělat tento výlet a pokud jste hru již absolvovali, budeme rádi za zpětnou vazbu, krátkou zprávu či komentář na Facebooku.

Účast

  • 0A – Andrea Havlínová  – ANO
  • 1A – Katka Hanousková – Omluvena
  • 1B – Kamila Charvátová – Omluvena
  • 1C – Barbora Jáchymová – ANO
  • 2A – Marie Křivdová – ANO
  • 2B – Jitka Roubíčková – ANO
  • 3A – Gabriela Altnerová – ANO
  • 3B – Jana Kaucká – ANO
  • 4A – Martina Morxová – ANO
  • 4B – Pavel Sýkora – ANO
  • 5A – Kateřina Matějková – ANO
  • 5B – Jiří Prášil – ANO
  • 6A – Jan Mach – ANO
  • 6B – Kristina Klemperová – ANO
  • 7A – Markéta Průšková – ANO
  • 8A – Radek Mayer – ANO
  • 8B – Martina Patlejchová – ANO
  • 9A – není
  • 9B – Petra Venturová – ANO
  • revizor – Robert Štěpánek – ANO (zast. H. Nosková)
  • předseda – Ondřej Šrámek (+ delegát 5B) – ANO (zapisovatel)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..